Przejdź do stopki

Rok 2021 rokiem nauki programowania w Gminie Szczawnica

Rok 2021 rokiem nauki programowania w Gminie Szczawnica

Treść

W dziedzinie Oświaty Miasto i Gmina Szczawnica w roku 2021 głównie skoncentrowała się na realizacji projektów edukacyjnych poświęconych tematyce robotyki i programowania, a mianowicie jednym z nich jest program skierowany do dzieci w wieku przedszkolnym realizowany od stycznia 2021 „Przedszkolaki Cyber Bystrzaki”, kolejnym jest projekt pn.„Zaprogramujmy swoją drogę do sukcesu - program współpracy transgranicznej Polsko –Słowackiej”, który rozpoczynamy w miesiącu kwietniu 2021.
Działania projektów są kompleksowe, zakładają:
1.stworzenie warunków do rozwoju - dzięki realizacji projektów edukacyjnych placówki oświatowe zyskają nowoczesny sprzęt do nauki programowania w postaci m.in. programowalnych robotów, klocków edukacyjnych. Ponadto zostaną utworzone dwie pracownie do nauki robotyki jedna w Szkole Podstawowej nr 1 im. Henryka Sienkiewicza w Szczawnicy, druga w Szkole Podstawowej nr 2 im. ks. prof. Józefa Tischnera w Szczawnicy.
2.rozwój kompetencji kadr - Nauczyciele zatrudnieni w jednostkach biorących udział w projekcie mają zagwarantowaną możliwość udziału w szkoleniach edukacyjnych z najlepszymi specjalistami wprowadzającymi nowatorskie programy nauczania robotyki i programowania,
3.realizację zajęć edukacyjnych – zajęcia realizowane są na szeroką skalę. Kierowane są do różnych grup wiekowych, pierwszą grupą są dzieci w wieku przedszkolnym uczęszczające do Miejskiego Przedszkola Publicznego w Szczawnicy, drugą grupą są uczniowie uczęszczający do szkół podstawowych na terenie Miasta Szczawnica.
Dlaczego właśnie rozwój umiejętności programowania?
Zawrotny postęp technologii, wprowadzanie nowoczesnych usług internetowych, programów komputerowych i innowacyjnych programowalnych urządzeń wymusza na użytkownikach posiadanie nowych kompetencji, bez których młode pokolenie stanie się tylko biernymi odbiorcami nie rozumiejącymi zinformatyzowanego otaczającego go świata.
Nauka programowania i robotyki uczy logicznego myślenia, pomaga poznać otaczającą cyfrową rzeczywistością jej schematy działania, pokazuje metody analitycznego rozwiązywania problemów. Wprowadzanie uczniów w świat programowania ma również na celu przygotować ich do świadomego korzystania z technologii i pokazać związane z nią zagrożenia.