Nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Miasta i Gminy Szczawnica - Stanowisko ds. infrastruktury komunalnej
Treść
1. Stanowisko pracy: ds. infrastruktury komunalnej
2. Osoba ubiegająca się o zatrudnienie musi spełniać następujące wymagania niezbędne do zatrudnienia na stanowisku:
Wymagania określone w art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych określonych dla stanowisk urzędniczych, w tym:
1. obywatelstwo polskie,
2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
3. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo karno-skarbowe,
4. nieposzlakowana opinia,
5. wykształcenie wyższe: techniczne, inżynierskie.
W procedurze naboru preferowane będą osoby posiadające: staż pracy
w administracji, wykształcenie wyższe inżynieryjne oraz doświadczenie związane z inwestycjami, remontami i procedurą zamówień publicznych, umiejętności związane z kosztorysowaniem, staż pracy na stanowisku związanym z inwestycjami budowlanymi, uprawienia budowlane projektowe /wykonawcze.
3. Dodatkowe wymagania (będące przedmiotem oceny):
Znajomość przepisów prawa, regulujących zakres tematyczny stanowiska, a w szczególności:
- ustawy o samorządzie gminnym,
- ustawy o finansach publicznych,
- ustawy o opłacie skarbowej,
- ustawy o pracownikach samorządowych,
- ustawa o dostępie do informacji publicznej,
- KPA,
- instrukcja kancelaryjna,
- znajomość przepisów z materii objętej zakresem merytorycznym stanowiska pracy w szczególności: ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy o drogach publicznych, ustawy Prawo budowlane oraz przepisów wykonawczych do tej ustawy, ustawy - Prawo o ruchu drogowym, ustawy o Planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ustawy – Prawo Energetyczne, ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, ustawy o Transporcie zbiorowym, ustawa o Zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i odprowadzenia ścieków oraz ustaw pokrewnych,
- umiejętność prawidłowego redagowania pism urzędowych,
- znajomość obsługi komputerowych programów biurowych (arkusz kalkulacyjny, edytor tekstowy, poczta elektroniczna)
- znajomość dokumentów określających strukturę organizacyjną Urzędu,
- umiejętności odnajdowania informacji pomocniczych przy realizowaniu powierzonych zadań,
- komunikatywność,
- umiejętność przekazania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły,
- umiejętność planowania i organizacji pracy,
- postawa etyczna – wykonywanie obowiązków w sposób uczciwy oraz nie budzący podejrzeń o stronniczość, interesowność,
- posiadanie cech osobowościowych; rzetelność, dokładność i odpowiedzialność.
4. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. Dokonywanie analiz i badanie przebiegu realizacji zadań inwestycyjnych oraz ich rozliczanie związanych z bieżącym utrzymaniem i remontami dróg, kanalizacji burzowej i sieci wodociągowej nie objętej rozbudową i modernizacją w ramach środków unijnych.
2. Nadzór nad świadczeniem usług komunalnych związanych z bieżącym utrzymaniem dróg, sieci wodociągowej i burzowej przez Miejski Zakład Gospodarki Komunalnej w zakresie nie objętym robotami wykonywanymi z wykorzystaniem środków unijnych.
3. Nadzór nad zadaniami realizowanymi z wykorzystaniem funduszów sołeckich.
4. Nadzór nad utrzymaniem sieci oświetlenia ulicznego na terenie gminy, a w szczególności:
a. koordynacja i nadzór działań w zakresie oświetlenia ulic, placów i budowli Gminy,
b. realizacja umów na dostawę energii i konserwacje oświetlenia ulicznego,
c. sprawy finansowania i rozliczeń kosztów oświetlenia ulicznego.
5. Drogi miejskie i obiekty inżynieryjne oraz współdziałanie z zarządzającymi innymi drogami, w tym:
a. organizacja akcji zimowego utrzymania dróg oraz nadzór nad jej realizacją,
b. organizacja letniego utrzymania dróg oraz nadzór nad jego realizacją,
c. współpraca z zarządzającymi innymi drogami w zakresie przygotowania i rozliczania inwestycji drogowych realizowanych w oparciu o odrębne porozumienia,
d. opiniowanie, uzgadnianie wniosków o zajęcie pasa drogi gminnej, wniosków dotyczących wyrażenia zgody na wykonywanie inwestycji w pasie drogi gminnej, wydawanie oświadczeń i decyzji o możliwości połączenia działki z drogą gminną.
e. wydawanie zezwoleń na czasowe zajmowanie pasa drogowego dróg gminnych, ustawianie tablic informacyjnych i reklam oraz naliczanie opłat za te czynności,
f. okresowe przeglądy stanu technicznego dróg gminnych i obiektów inżynieryjnych (mosty, kładki, ciągi piesze, pieszo-rowerowe),
g. wnioskowanie w sprawie zaliczenia dróg do właściwych kategorii oraz prowadzenie ewidencji dróg gminnych, lokalnych i ich znakowania,
h. nadzór nad bezpieczeństwem ruchu na drogach gminnych organizacja ruchu kołowego i pieszego w gminie, uzgadnianie projektów zmian w organizacji ruchu i znakowaniu dróg, w tym lokalizację przystanków komunikacji publicznej na drogach gminnych,
i. koordynowanie rozkładu jazdy przewoźników wykonujących zarobkowy przewóz osób pojazdami samochodowymi w regularnym transporcie zbiorowym na terenie miasta, opracowywanie informacji o rozkładach jazdy i zamieszczanie ich na przystankach,
j. uzgadnianie warunków korzystania z przystanków komunikacji zbiorowej, określanie wysokości opłat, zawieranie umów pomiędzy operatorem lub przewoźnikiem a Miastem i Gminą Szczawnica na korzystanie z przystanków zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej w Szczawnicy,
k. bieżące utrzymanie dróg gminnych, chodników, ciągów pieszych, pieszo-rowerowych, szlaków na terenie gminy Szczawnica oraz poboczy i rowów odwadniających wzdłuż dróg gminnych,
l. oznakowanie pionowe i poziome ulic oraz utrzymanie go w należytym stanie,
m. wydawanie warunków technicznych wykonania wjazdów na drogi gminne,
n. uzgodnienie odległości ogrodzeń od drogi publicznej,
6. Sieci wodociągowe i kanalizacyjne, a w tym:
a. pełnienie roli gminnego koordynatora zaopatrzenia ludności w wodę w warunkach specjalnych,
b. nadzór nad utrzymaniem i eksploatacją urządzeń służących do zaopatrzenia ludności w wodę,
c. nadzór nad dokumentacją techniczną i prawną eksploatowanych urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych,
d. opiniowanie stawek opłat za wodę i ścieki,
e. nadzór nad sprzedażą wody i przyjmowaniem ścieków,
f. nadzór nad korzystaniem z gminnych sieci wodociągowo – kanalizacyjnych,
g. wydawanie decyzji nakazujących przyłączenie do sieci kanalizacyjnej,
h. współpraca z zarządzającym kanalizacją sanitarną w zakresie przygotowania i rozliczania inwestycji realizowanych w oparciu o odrębne porozumienia,
i. koordynacja i nadzór działań w zakresie utrzymania kanalizacji burzowej.
7. Cmentarze komunalne, miejsca pamięci narodowej, w tym:
a. nadzór nad utrzymaniem Miejsc Pamięci Narodowej,
b. nadzór nad utrzymaniem cmentarzy komunalnych,
c. inwestycje związane z cmentarzami komunalnymi.
8. Prowadzenie ewidencji składników mienia komunalnego:
a. dróg gminnych i obiektów inżynierskich w ciągu dróg,
b. wodociągów, sieci kanalizacyjnych nie przekazanych na własność, wyposażenie, użyczenie lub dzierżawę jednostkom organizacyjnym lub innym podmiotom,
c. oświetlenia ulicznego, wiat przystankowych, tablic informacyjnych.
9. Sporządzanie rocznego planu działań referatu;
10. Sporządzanie okresowych informacji z realizacji planu działań na potrzeby opracowania raportu o stanie Jednostki Samorządu Terytorialnego,
11. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Burmistrza Miasta i Gminy, Zastępcę Burmistrza lub Sekretarza Miasta i Gminy.
5. Warunki pracy:
1. wymiar czasu pracy - 1 etat, 40 godz. tygodniowo ( w przypadku osób niepełnosprawnych, zgodnie z odrębnymi przepisami),
2. praca na terenie budynku Urzędu Miasta i Gminy Szczawnica jak również na terenie Miasta i Gminy Szczawnica,
3. budynek Urzędu Miasta nie jest dostosowany dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim,
4. wynagrodzenie miesięczne zgodnie z Regulaminem wynagradzania pracowników Urzędu Miasta i Gminy Szczawnica,
5. pierwsza umowa na stanowisku zostanie zawarta na czas określony.
6. Wymagane dokumenty:
1. list motywacyjny*,
2. życiorys (CV) z opisem dotychczasowej działalności zawodowej, z podaniem danych umożliwiających kontakt*,
3. oświadczenie potwierdzające posiadanie obywatelstwa polskiego,
4. kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie,
5. kserokopie dokumentów poświadczających staż pracy (świadectwa pracy lub zaświadczenie wydane przez pracodawcę potwierdzające aktualne zatrudnienie),
6. dokumenty (ich kopie) potwierdzające dodatkowe kwalifikacje,
7. kwestionariusz osobowy dla kandydata ubiegającego się o zatrudnienie (w załączeniu),
8. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,
9. oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie karne lub karno-skarbowe,
10. oświadczenie o niekaralności,
11. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), publ. Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1 w celach niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji.
12. Podpisana klauzula informacyjna dla osób przystępujących do naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Miasta i Gminy Szczawnica (w załączeniu).
* wymagane dokumenty: CV i list motywacyjny powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem oraz następującą klauzulą: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), publ. Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1 w celach niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji."
7. Informacja nt. zatrudniania osób niepełnosprawnych.
W listopadzie br. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta i Gminy Szczawnica, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6%.
8. Miejsce i termin składania dokumentów:
Wymagane dokumenty należy złożyć w terminie od dnia 19 grudnia 2019 r. do dnia 9 stycznia 2020 r. do godz. 15.00 w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko urzędnicze ds. infrastruktury komunalnej”, na dzienniku podawczym w Urzędzie Miasta i Gminy Szczawnica bądź za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miasta i Gminy Szczawnica ul. Szalaya 103, 34-460 Szczawnica. Dokumenty, które wpłyną do tut. Urzędu po upływie wyżej określonego terminu, nie będą rozpatrywane.
Nie wybrani kandydaci mogą w terminie 1 miesiąca od dnia zakończenia procedury naboru, odebrać swoje oferty. Dokumentów nieodebranych nie odsyła się, zostaną one zniszczone w sposób uniemożliwiający ich odtworzenie.
W przypadku zatrudnienia po przeprowadzonym naborze na stanowisku urzędniczym dane osobowe kandydata zostaną włączone do dokumentacji pracowniczej i będą przechowywane w czasie określonym przepisami prawa.
9. Informacje dodatkowe.
1. Do przeprowadzenia postępowania konkursowego Burmistrz Miasta i Gminy Szczawnica powoła Komisję Konkursową.
2. Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach: I etap - sprawdzenie ofert pod względem formalnym bez udziału kandydatów; II etap - rozmowa kwalifikacyjna.
3. O terminie i miejscu przeprowadzenia II etapu kwalifikacji kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni : drogą elektroniczną, telefonicznie lub listownie, co najmniej na 3 dni przed terminem. Osoby, których oferty nie spełnią ustalonych wymagań formalnych, zostaną poinformowane o tym fakcie w tym samym trybie.
4. W toku postępowania konkursowego Komisja wyłoni nie więcej niż pięciu najlepszych kandydatów, spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe, których przedstawi Burmistrzowi Miasta i Gminy, który podejmie decyzję o wyborze.
5. Zastrzega się możliwość odwołania lub unieważnienia konkursu bez podania przyczyny.
6. Informacja o wyniku konkursu zostanie zamieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Szczawnica oraz tablicy ogłoszeń znajdującej się w Urzędzie Miasta i Gminy.
10. Klauzula informacyjna.
Klauzula informacyjna dla osób przystępujących do naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Miasta i Gminy w Szczawnicy
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L.2016.119.1, dalej RODO) informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta i Gminy Szczawnica – adres: ul. Szalaya 103, 34-460 Szczawnica, tel. 18 262 22 03. Z Administratorem można kontaktować się poprzez adres e-mail: miasto@szczawnica.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych z którym można się kontaktować poprzez e-mail na adres: iod@szczawnica.pl lub telefonicznie pod nr tel.: 18 262 22 03.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia rekrutacji zgodnie z wymogami przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku - Kodeks pracy (t. j. Dz. U. z 2018 r., poz. 917 ze zm.), ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t. j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1260 ze zm.). W pozostałym zakresie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO, to jest zgody osoby, której dane dotyczą.
4. Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym organom i podmiotom na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu zakończenia procedury rekrutacyjnej, a następnie przez okres wynikający z ustawowo wymaganego okresu utrzymania danych, w innym przypadku nie będą przetwarzane po ustaniu celu przetwarzania. W przypadku zatrudnienia dokumenty aplikacyjne zostaną dołączone do akt osobowych pracownika i będą przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa.
6. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia oraz ograniczenia ich przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, żądania przeniesienia swoich danych w przypadkach określonych w przepisach RODO a także wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdyby przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych naruszało przepisy RODO.
7. W przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie wyrażenia zgody przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
8. Podanie danych osobowych jest warunkiem wzięcia udziału w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie niezbędnych danych jest wymogiem ustawowym. Osoba, której dane dotyczą jest zobowiązana do ich podania.
Konsekwencją niepodania danych osobowych jest brak możliwości przeprowadzenia rekrutacji. Inne dane osobowe podane przez Panią/Pana nie na podstawie obowiązującego prawa, są podawane dobrowolnie.
Szczawnica, dnia 18.12.2019 r.
Kwestionariusz osobowy (.docx)
Klauzula informacyjna (.pdf)