Przejdź do stopki

Wniosek o wydanie zezwolenia na jednorazową sprzedaż napojów alkoholowych

Wniosek o wydanie zezwolenia na jednorazową sprzedaż napojów alkoholowych.

Wymagane dokumenty:

1. Zezwolenia na sprzedaż bądź sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych w innym stałym punkcie wraz z odpowiednim dowodem potwierdzającym dokonanie opłaty za korzystanie
z zezwoleń.

Uwaga: W przypadku zezwoleń wydanych przez Miasto i Gminę Szczawnica wystarczy podać tylko ich numery.

2. Zgoda władającego terenem/lokalem na organizację imprezy z aprobatą dla sprzedaży napojów alkoholowych.

3. Plan rozmieszczenia punktów sprzedaży napojów alkoholowych w miejscu organizowanej imprezy (szkic/mapka) podpisany przez organizatora.

4. Pełnomocnictwo z dowodem opłaty skarbowej w wysokości 17 zł lub pełnomocnictwo notarialne w przypadku ustanowienia pełnomocnika.

Formularze do pobrania:

W plikach do pobrania poniżej.

Opłaty:

Opłatę za jednorazowe zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych wnosi się przed wydaniem zezwolenia, w wysokości 1/12 rocznej opłaty za poszczególne rodzaje zezwoleń i wynosi:


A: 43,75 zł – zezwolenie na sprzedaż napojów zaw. do 4,5% alkoholu oraz na piwo,
B: 43,75 zł – zezwolenie na sprzedaż napojów zaw. pow.4,5% do 18 % alkoholu,
C: 175,00 zł – zezwolenie na sprzedaż napojów zaw. pow. 18 % alkoholu.

 

Opłata może być dokonana na konto Urzędu Miasta i Gminy Szczawnica:

89 1020 2892 0000 5202 0825 8305

Miejsce załatwiania spraw:

Referat Spraw Obywatelskich
34-460 Szczawnica, ul. Szalaya 103
pokój nr 009 (Parter)
tel.: 18 2622203  wew. 35

Podstawa prawna:

1. Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2023 r., poz. 2151 z późn.zm.)

2. Uchwała nr LI/356/2018 Rady Miejskiej w Szczawnicy z dnia 23 lipca 2018 r. w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie Miasta i Gminy Szczawnica.

3. Uchwała nr XLVII/347/2022 Rady Miejskiej w Szczawnicy z dnia 30 maja 2022 r. zmieniająca uchwałę w sprawie maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie Miasta i Gminy Szczawnica.

4. Uchwała nr III/4/2024 Rady Miejskiej w Szczawnicy z dnia 27 maja 2024 r. zmieniająca uchwałę w sprawie maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie Miasta i Gminy Szczawnica.

Forma załatwienia sprawy:

  1.  

Termin załatwienia sprawy:

Do 14 dni.

Tryb odwoławczy:

Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Nowym Sączu za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Szczawnica w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.

Uwagi:

Jednorazowe zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych może być wydane przedsiębiorcy posiadającemu zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych oraz jednostkom Ochotniczych Straży Pożarnych. Zezwolenie wydaje się na okres do 2 dni.

Wnioski należy składać minimum 2 tygodnie przed datą imprezy.

Zezwolenia jednorazowe wydaje się oddzielnie na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży (gastronomia) oraz sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży (detal).

Aby sprzedawać alkohol detalicznie ze spożyciem poza miejscem sprzedaży oraz jako punkt gastronomiczny ze spożyciem w miejscu sprzedaży w tym samym terminie - należy złożyć oddzielne wnioski.

 

Opracowała: Adrianna Kaliciecka
Opublikował: Marcin Wiercioch
Data publikacji: 08.09.2025