Przejdź do stopki

Zezwolenie na sprzedaż napojow alkoholowych - detal

ZEZWOLENIE NA SPRZEDAŻ NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH - DETAL

Wymagane dokumenty:

1. Dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych.
2. Zgoda właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku, jeżeli punkt sprzedaży            będzie zlokalizowany w budynku mieszkalnym wielorodzinnym.

3. Decyzja Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego o zatwierdzeniu zakładu (punktu               sprzedaży).

4. Pełnomocnictwo z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł, lub pełnomocnictwo              notarialne – w przypadku ustanowienia pełnomocnika.

Formularze do pobrania:

W plikach do pobrania poniżej.

Opłaty:

1. Roczna opłata za korzystanie z zezwolenia w przypadku przedsiębiorców rozpoczynających działalność wynosi:

A: 525 zł – zezwolenie na sprzedaż napojów zaw. do 4,5% alkoholu oraz na piwo,

B: 525 zł – zezwolenie na sprzedaż napojów zaw. pow.4,5% do 18 % alkoholu,

C: 2100 zł – zezwolenie na sprzedaż napojów zaw. pow. 18 % alkoholu.

2. Opłata, o której mowa w pkt 1, przedsiębiorca prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży, w którym roczna wartość sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim przekroczyła:

A: 37.500 zł dla napojów alkoholowych o zawartości do 4,5 % alkoholu oraz piwa- wnosi w wysokości 1,4% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim,

B: 37.500 dla napojów alkoholowych o zawartości od 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa) – wnosi w wysokości 1,4% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim,

C: 77.000 zł dla napojów alkoholowych o zawartości powyżej 18% alkoholu – wnosi w wysokości 2,7% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim.

3. Przedsiębiorcy, których roczna wartość sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych nie przekroczyła wartości, o których mowa w pkt. 2, wnoszą opłaty w wysokości określonej w pkt.1.

4. Opłatę, o której mowa w pkt 1 lub 2 przedsiębiorca wnosi na rachunek gminy przed wydaniem zezwolenia.

5. Opłata może być dokonana na konto Urzędu Miasta i Gminy Szczawnica:

89 1020 2892 0000 5202 0825 8305

Miejsce załatwiania spraw:

Referat Spraw Obywatelskich
34-460 Szczawnica, ul. Szalaya 103
pokój nr 009 (Parter)
tel.: 18 2622203  wew. 35

Podstawa prawna:

1. Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2023 r., poz. 2151 z późn.zm.)

2. Uchwała nr LI/356/2018 Rady Miejskiej w Szczawnicy z dnia 23 lipca 2018 r. w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie Miasta i Gminy Szczawnica.

3. Uchwała nr III/4/2024 Rady Miejskiej w Szczawnicy z dnia 27 maja 2024 r. zmieniająca uchwałę w sprawie maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie Miasta i Gminy Szczawnica.

Forma załatwienia sprawy:

  1. Decyzja.

Termin załatwienia sprawy:

Z uwagi na złożoną i czasochłonną procedurę wydawania zezwoleń wnioski należy składać co najmniej 1 miesiąc przed planowanym rozpoczęciem sprzedaży.

Tryb odwoławczy:

  1. Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Nowym Sączu za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Szczawnica w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
  2. Zgodnie z art. 127 a Kodeksu Postępowania Administracyjnego – w trakcie biegu terminu wniesienia odwołania strona może zrzec się wobec Burmistrza Miasta i Gminy Szczawnica prawa wniesienia odwołania. Z dniem doręczenia organowi administracji oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

Uwagi:

Przedsiębiorcy, prowadzący sprzedaż w roku poprzednim są zobowiązani do złożenia do dnia 31 stycznia pisemnego oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w poszczególnym roku.

 

Opracowała: Adrianna Kaliciecka
Opublikował: Marcin Wiercioch
Data aktualizacji: 08.09.2025

 Pliki do pobrania