Przejdź do stopki

Rejestracja działalności gospodarczej

REJESTRACJA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
ZMIANA WPISU DO EWIDENCJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
ZAWIESZENIE WYKONYWANIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
WZNOWIENIE WYKONYWANIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
WYKREŚLENIE WPISU Z EWIDENCJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

Wymagane dokumenty:

Dokument tożsamości.

Formularze do pobrania:

Formularze znajdują się pod adresem: https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/03155

Opłaty:

Brak opłaty.

Miejsce załatwienia sprawy:

Referat Spraw Obywatelskich
34-460 Szczawnica, ul. Szalaya 103
pokój nr 009 (Parter)
tel.: 18 2622203  wew. 35

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy Dz. U. z 2022 r., poz. 541 z późn.zm.).

Termin załatwienia sprawy:

Nie później niż następnego dnia roboczego od dnia otrzymania wniosku.

Forma załatwienia sprawy:

1. Wydanie potwierdzenia złożenia wniosku
2. Przesłanie wniosku do CEIDG

Tryb odwoławczy:

-

Uwagi:

Przepisy przewidują złożenie przez przedsiębiorcę wniosku o wpisie do CEIDG za pośrednictwem formularza elektronicznego dostępnego na stronie internetowej CEIDG. Wniosek składany w formie elektronicznej powinien zostać podpisany przez przedsiębiorcę:
- podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu przy zachowaniu zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym lub
- podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP lub
- podpisem osobistym o którym mowa w przepisach o dowodach osobistych (opcja na razie niedostępna),
- lub w inny sposób akceptowany przez system CEIDG umożliwiający jednoznaczną identyfikację osoby przesyłający wniosek
 
Ustawodawca przewidział też możliwość składania wniosków osobiście przez przedsiębiorcę w formie papierowej w dowolnych urzędach gmin lub przesłania wniosku listem poleconym na adres urzędu (własnoręczność podpisu na wniosku musi być poświadczona przez notariusza).
W przypadku wniosków w formie papierowej składanych w urzędzie gminy zadaniem urzędnika jest:
- sprawdzenie tożsamości przedsiębiorcy,
- wydanie przedsiębiorcy potwierdzenia przyjęcia wniosku ,
- przekształcenie wniosku papierowego na formę elektroniczną ,
- podpisanie wniosku ,podpisem elektronicznym,
- przesłanie wniosku do CEIDG najpóźniej dnia następnego.

 

Opracowała: Adrianna Kaliciecka
Wprowadził: Marcin Wiercioch
Data aktualizaci: 08.09.2025