Przejdź do stopki

Konkurs Palm Wielkanocnych – Bazicek w Szczawnicy 2022

Treść

REGULAMIN KONKURSU PALM WIELKANOCNYCH – BAZICEK W SZCZAWNICY 2022 r.

Konkurs odbywa się pod patronatem Burmistrza Miasta i Gminy Szczawnica. Organizatorem Konkursu jest Centrum Kultury Sportu i Promocji w Szczawnicy, Oddział Pieniński Związku Podhalan oraz Parafia Rzymskokatolicka p.w. św. Wojciecha w Szczawnicy.
1. Cel konkursu:
• kultywowanie i popularyzacja wartościowych tradycji regionu górali szczawnickich,
• podtrzymanie tradycji Roku Obrzędowego,
• promocja dorobku kulturowego regionu,
• integracja środowisk lokalnych

2.Zakres przedmiotowy.
Przedmiotem konkursu jest wykonana samodzielnie palma wielkanocna, która nawiązuje do tradycji własnoręcznego przygotowania palm wielkanocnych przy użyciu naturalnych i sztucznych materiałów.

3. Termin konkursu:
Konkurs odbędzie się 10 kwietnia br. o godzinie 12:00

4. Miejsce konkursu:
Sala kinoteatru, ul. Główna 6, 34-460 Szczawnica

5. Kategorie konkursu:
Konkurs rozstrzygany będzie w trzech kategoriach:

I. Palma tradycyjna
Palma wykonana według tradycyjnych wzorców, przy użyciu materiałów takich jak:
• bazie wierzbowe,
• bukszpan,
• naturalne kwiaty i zioła,
• różnokolorowe wstążki, wiązane w układzie    tradycyjnym, nawiązujące swoją barwą do przyrody, obrzędów liturgicznych i zdobnictwa pienińskiego

II.Palma najwyższa
Oceniana będzie długość palmy mierzona od jej nasady do czubka.

III.Palma oryginalna
Oceniane będą walory estetyczne palmy, dbałość o szczegóły oraz ogólna prezentacja. Dopuszczalne są elementy zdobnicze nie wywodzące się z tradycji góralskiej oraz własne aranżacje.

6. Ocena palm
a)Oceny dokona powołane przez organizatorów jury.
b)O przyznaniu nagród rzeczowych, finansowych i dyplomów decyduje jury.
c)W każdej kategorii nagradzane zostaną pierwsze trzy miejsca.
d)Jury zastrzega sobie prawo do przyznania nagrody Grand Prix konkursu oraz wyróżnień.

7. Zgłoszenia:
a)Zgłoszenia do udziału w konkursie przyjmowane będą w dniu konkursu od godz. 12:00.
b)Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest przedstawienie wypełnionych i podpisanych dokumentów:
- Zgłoszenie na Konkurs Palm Wielkanocnych – Bazicek, - Klauzula zgody na przetwarzanie danych osobowych,
- Klauzula zgody na rozpowszechnianie wizerunku, - Obowiązek informacyjny
W przypadku osób niepełnoletnich ww. dokumenty podpisuje rodzic/opiekun prawny dziecka.
c) Wypełnione zgłoszenia odebrane zostaną przez upoważnioną osobę, która zweryfikuje kompletność dokumentów i zakwalifikuje Palmę do deklarowanej kategorii.

8. Rozstrzygnięcie konkursu i wręczenie nagród:
a)Obrady Jury odbędą się w dniu konkursu, godzina rozpoczęcia uzależniona jest od ilości zgłoszeń oraz czasu przyjmowania palm,
b)Ogłoszenie wyników konkursu i wręczenie nagród nastąpi po obradach jury w Sali kino-teatru.
c)Wyniki zostaną opublikowane na stronie internetowej CKSiP (www.mokszczawnica.pl) oraz na facebooku.

9. Postanowienia końcowe:
a)Palma może być zgłoszona tylko do jednej kategorii.
b)Komisja konkursu jest niezawisła w swojej ocenie. Jej werdykt jest niepodważalny i ostateczny.
c)Przebieg prac komisji jest udokumentowany w protokole.
d)Organizator dokonuje interpretacji zapisów niniejszego regulaminu i rozstrzyga ostatecznie zgłaszane kwestie sporne.
e)Od oceny komisji konkursowej, uczestnikom konkursu nie przysługuje odwołanie.

Regulamin.pdf

Zdjęcia