Przejdź do stopki

Nabór na stanowisko specjalisty ds. kadr i płac

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Szczawnicy ogłasza nabór na stanowisko specjalisty ds. kadr i płac. Umowa na zastępstwo na czas usprawiedliwionej nieobecności pracownika w wymiarze 1 etatu.

I. WYMAGANIA NIEZBĘDNE
1. Wykształcenie wyższe o kierunku ekonomicznym, administracyjnym lub pokrewne lub
wykształcenie średnie -posiadanie co najmniej 3- letniej praktyki w zakresie objęty naborem.
2. Znajomość regulacji prawnych z zakresu: kodeksu pracy, ustawy o pracownikach samorządowych, zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, przepisów dotyczących naliczania wynagrodzeń w jednostkach samorządu terytorialnego, ustawy o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa, ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, ustawy o pracowniczych planach kapitałowych.
3. Znajomość programu Płatnik.
4. Posiadanie obywatelstwa polskiego, poza obywatelami polskimi o zatrudnienie mogą ubiegać się obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
5. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
6. Brak prawomocnego skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi
gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe.
7. Posiadanie znajomości języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków specjalista ds. kadr i płac.
8. Nieposzlakowana opinia.
9. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku.


II. WYMAGANIA DODATKOWE
1. Znajomość regulacji prawnych z zakresu: odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny
finansów publicznych, ustawy o pracownikach samorządowych, klasyfikacji budżetowej.
2. Znajomość Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenie dyrektywy
95/46WE
3. Umiejętność redagowania oraz sporządzania pism i dokumentów związanych z
nawiązywaniem i rozwiązywaniem stosunku pracy (umowy o pracę, świadectwa pracy,
zakresy obowiązków i innych).
4. Umiejętność organizacji pracy własnej.
5. Umiejętność pracy w zespole.
6. Odporność na stres, kreatywność, zaangażowanie, odpowiedzialność, obowiązkowość,
terminowość, komunikatywność.

DO PODSTAWOWCH OBOWIĄZKÓW MERYTORYCZNYCH NALEŻY:
1. Sporządzanie przelewów bankowych;
2. Sporządzanie miesięcznych list płac dla pracowników, umów zleceń, ryczałtów samochodowych;
3. Realizacja miesięcznych list świadczeń z pomocy społecznej oraz świadczeń rodzinnych;
4. Przygotowanie oraz realizacja przelewów składek ZUS, zaliczek na podatek dochodowy;
5. Obsługa ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego pracowników, ich rodzin oraz zleceniobiorców: zgłoszenia i wyrejestrowania z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych pracowników i członków ich rodzin jak również świadczeniobiorców Ośrodka Pomocy Społecznej;
6. Prowadzenia akt osobowych i całości dokumentacji związanych z nagradzaniem, wyróżnianiem, awansowaniem i karaniem pracowników oraz spraw związanych z odpowiedzialnością dyscyplinarną pracowników;
7. Prowadzenie ewidencji zwolnień lekarskich pracowników;
8. Wydawanie zaświadczeń dotyczących stosunku pracy na wniosek pracownik;
9. Opracowanie planów urlopu pracowników i prowadzenie rozliczeń czasu pracy pracowników;
10. Sporządzanie rozliczeń podatkowych pracowników (PIT 11).
11. Informowanie o konieczności odnowienia badań lekarskich, szkoleń bhp itp., w związku z upływającym terminem ich ważności.
12. Uczestniczenie w kasacji i spisach z natury;
13. Prawidłowe i terminowe sporządzanie sprawozdań/ zapotrzebowań w zakresie spraw kadrowo- placowych w CAS i GUS; DO POZOSTAŁYCH OBOWIĄZKÓW MERYTORYCZNYCH NALEŻY:
1. Obsługa Pracowniczych Planów Kapitałowych w tym prowadzenie dokumentacji pracowniczej, prowadzenie rejestrów zapisów/wypisów pracowników, naliczanie i wprowadzanie wpłat do systemu.
2. Obsługa merytoryczna oraz prowadzenie dokumentacji Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
3. Obsługa merytoryczna platformy elektronicznej ePUAP, EDORĘCZENIA tj. wysyłanie/odbieranie korespondencji;
4. Obsługa merytoryczna Standardów ochrony małoletnich, przyjmowanie zgłoszeń, prowadzenie dokumentacji oraz dalszych działań pomocowych;
5. Obsługa merytoryczna korespondencji Ośrodka. Sporządzanie poczty;
6. Prawidłowe i terminowe sporządzanie sprawozdań/ zapotrzebowań w zakresie spraw kadrowo- placowych w CAS;
7. Sporządzanie sprawozdań GUS zgodnie z ustalonymi terminami oraz w sposób zgodny ze stanem faktycznym,
8. Realizacja zamówień materiałów biurowych, tonerów, druków;