Przejdź do stopki

Nabór na wolne stanowisko pracy

Treść

OA.2110.3.2023.AM                                                                                             Szczawnica 6 kwietnia 2023r

 

 

Burmistrz Miasta i Gminy Szczawnica ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko-  Stanowisko pracy d.s podatku VAT, innych opłat oraz księgowości instytucji kultury.

 

  1. Osoba ubiegająca się o zatrudnienie musi spełniać następujące wymagania niezbędne do zatrudnienia na stanowisku:

1.Wymagania niezbędne :

1) obywatelstwo polskie,
2) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo karno-skarbowe,
4) nieposzlakowana opinia,
5) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku,
6) wykształcenie wyższe ekonomiczne (preferowany kierunek finanse i rachunkowość)

 

W procedurze naboru preferowane będą osoby posiadające staż pracy w administracji.

 

2. Wymagania dodatkowe:

1. znajomość ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości.

2. znajomość ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 finansach publicznych

3. znajomość ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług

4. znajomość ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych.

5. znajomość ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego,

6. znajomość ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,

7. znajomość ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych,

8. znajomość ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,

9. umiejętność obsługi komputera, w szczególności znajomość obsługi standardowych aplikacji Windows (Word, Excel),

10. umiejętność analitycznego myślenia i szybkiego podejmowania decyzji,

11.samodzielność, odporność na stres, kreatywność, dyspozycyjność, komunikatywność,

12.  Doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku.

13. Zdecydowanie i samodzielność w działaniu.

14. Zachowanie życzliwości w kontaktach z obywatelami, przełożonymi i współpracownikami.

15. Kreatywność, skrupulatność, terminowość, cierpliwość.

16. Poczucie odpowiedzialności i gotowość do podnoszenia kwalifikacji zawodowych.

 

  1. Do zakresu obowiązków wykonywanych na stanowisku będzie należało:

 

  1. Prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem podatku VAT w tym:

wystawianiu i podpisywaniu faktur VAT z upoważnienia Burmistrza Miasta i Gminy w części sprzedaży towarów i usług objętych zakresem ustawy; prowadzenie rejestru sprzedaży,

  1. ustalanie Współczynnika Struktury Sprzedaży oraz pre-wskaźnika dla jednostki organizacyjnej – Urząd Miasta i Gminy,
  2. kwalifikowanie i opisywanie faktur pod kątem możliwości odliczenia podatku VAT, prowadzenie rejestrów zakupów zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  3. sporządzanie deklaracji VAT-7 dla jednostki Urząd Miasta i Gminy Szczawnica,
  4. terminowe sporządzanie scentralizowanej deklaracji VAT-7  na podstawie otrzymanych od pozostałych jednostek organizacyjnych deklaracji cząstkowych i sporządzanie zestawień w zakresie VAT- u naliczonego i należnego jednostki Urząd Miasta i Gminy oraz pozostałych jednostek organizacyjnych,
  5. sporządzanie pliku JPK dla jednostki Urząd Miasta i Gminy Szczawnica,
  6. terminowe sporządzanie i przekazywanie do Ministerstwa Finansów scentralizowanego pliku JPK dla Miasta i Gminy Szczawnica na podstawie otrzymanych plików JPK cząstkowych przekazywanych przez jednostki organizacyjne  podlegające centralizacji,
  7. terminowe rozliczanie podatku z Urzędem Skarbowym,
  8. współpraca z Urzędem Skarbowym w zakresie rozliczeń podatku VAT,
  9.  prowadzenie ewidencji księgowej syntetycznej i analitycznej rozliczeń z jednostkami organizacyjnymi podlegającymi centralizacji w zakresie podatku VAT,
  10.  ewidencja wpływu opłaty skarbowej i  współpraca z Urzędem Skarbowym w zakresie realizowanej przez US i przekazywanej na konto gminy opłaty skarbowej,
  11.  dokonywanie przypisów i odpisów (we współpracy z pracownikami merytorycznymi referatów Urzędu Miasta i Gminy) oraz ewidencja analityczna dochodów z tytułu:

- najmu i dzierżaw składników majątkowych gminy,

- czynszów mieszkaniowych,

- opłat za użytkowanie wieczyste,

- opłat za trwały zarząd,

- czynszów za lokale użytkowe,

- opłat za zezwolenie za sprzedaż alkoholu,

- opłat za zajęcie pasa drogowego i umieszczenie urządzeń w Pasie drogowym,

- wpływów ze sprzedaży mienia,

-  pozostałych wpłat

13) weryfikacja wpływów, zaległości i nadpłat w zakresie pkt. 3 oraz podejmowanie działań mających na celu zapobieganie powstawaniu zaległości poprzez podejmowanie czynności egzekucyjnych w tym: wystawienie upomnień, wezwań do zapłaty, not odsetkowych i in.,

14) okresowe uzgadnianie wpłat i wypłat oraz dokonywanie – przynajmniej raz na kwartał – przypisów odsetek od zaległości i kosztów upomnień,

15) przygotowanie sprawozdań finansowych w zakresie prowadzonych przez siebie spraw min. dochodów jednostki Urząd Miasta i Gminy Szczawnica oraz dokonywanie analizy budżetowej zgodnie z wymogami klasyfikacji budżetowej i ustawy o rachunkowości,

16) przygotowanie sprawozdań finansowych w zakresie prowadzonych przez siebie spraw min. Wstępne przygotowanie sprawozdań finansowych  w zakresie dochodów jednostki Urząd Miasta i Gminy Szczawnica oraz dokonywanie analizy budżetowej zgodnie z wymogami klasyfikacji budżetowej i ustawy o rachunkowości,

17) opracowywanie treści zarządzeń i uchwał w porozumieniu ze Skarbnikiem.

18) prowadzenie rachunkowości Gminnych Instytucji Kultury, zgodnie z obowiązującymi przepisami,

19)  wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi z rachunku instytucji kultury,

20) sporządzanie planu finansowego i sprawozdań z jego wykonania oraz bieżące dokonywanie korekt,

21) sporządzanie niezbędnych dla bieżącego zarządzania przez dyrektora instytucji kultury sprawozdań o realizacji planu finansowego,

22) sporządzanie sprawozdań finansowych z wykorzystanej dotacji przyznanej przez organizatora,

23) sporządzanie bilansu, prowadzenie sprawozdawczości budżetowej i podatkowej instytucji (PIT, CIT),

24) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym instytucji kultury, kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych. uczestnictwo w rozliczeniach inwentaryzacyjnych – zgodnie z Instrukcją Inwentaryzacyjną,

25) pracowanie projektów dokumentów regulujących organizację rachunkowości w instytucjach kultury,

26) sporządzanie sprawozdań finansowych do GUS i innych sprawozdań wymaganych odrębnymi przepisami,

27) umieszczanie w Biuletynie Informacji Publicznej dokumentów wymagających publikacji z zakresu spraw Referatu FBP w tym: sprawozdań, zarządzeń i in.,

28) prowadzenie korespondencji w zakresie wykonywanych przez siebie czynności,

29) wykonywanie innych zadań zleconych przez Burmistrza  Miasta i Gminy, Zastępcy Burmistrza,  Sekretarza lub Skarbnika.

 

      III. Wymagane dokumenty:

  1. list motywacyjny,
  2. życiorys - curriculum vitae z dokładnym przebiegiem pracy zawodowej,
  3. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  4. kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
  5. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, kwalifikacje zawodowe i inne umiejętności przydatne na stanowisku pracy oraz ewentualnie referencje (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
  6. oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  7. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
  8. oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia,
  9. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie na potrzeby postępowania konkursowego danych osobowych,
  10.  oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się nie wykonywać zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie
    o stronniczość lub interesowność,
  11.  kserokopie dokumentów poświadczające znajomość języka polskiego – dotyczy obywateli Unii Europejskiej oraz obywateli innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej,

 

Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny i CV winne być opatrzone klauzulą:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w przekazanych przeze mnie dokumentach aplikacyjnych w celu realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z  Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady  (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne  rozporządzenie o ochronie danych)  (Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1).

 

     IV. Miejsce i termin składania dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w nieprzekraczalnym  terminie do dnia 21  kwietnia 2023r.  r. do godz. 15:00 w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko pracy d.s podatku VAT, innych opłat oraz księgowości instytucji kultury”, na dzienniku podawczym w Urzędzie Miasta i Gminy Szczawnica, za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miasta i Gminy Szczawnica ul. Szalaya 103, 34-460 Szczawnica lub na skrytkę ePUAP: /n1oefx6746/SkrytkaESP.

Dokumenty, które wpłyną do tut. Urzędu po upływie wyżej określonego terminu, nie będą rozpatrywane.

Niewybrani kandydaci mogą w terminie 1 miesiąca od dnia zakończenia procedury naboru, odebrać swoje oferty. Dokumentów nieodebranych nie odsyła się, zostaną one zniszczone w sposób uniemożliwiający ich odtworzenie.

W przypadku zatrudnienia dokumenty aplikacyjne (po przedłożeniu do wglądu ich oryginałów), zostaną dołączone do akt osobowych pracownika i będą przechowywane zgodnie z przepisami Kodeksu Pracy.

      V. Informacja nt. zatrudniania osób niepełnosprawnych:

W lutym 2023 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta i Gminy w Szczawnica, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6%. Kandydat, który zamierza skorzystać z prawa pierwszeństwa w zatrudnianiu niepełnosprawnych, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.    

VI. Informacje dodatkowe:

1. Do przeprowadzenia postępowania konkursowego Burmistrz Miasta i Gminy Szczawnica  powoła Komisję Konkursową.

2. Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach:

I etap - sprawdzenie ofert pod względem formalnym bez udziału kandydatów,

II etap - rozmowa kwalifikacyjna.

3. O terminie i miejscu przeprowadzenia II etapu kwalifikacji kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni drogą elektroniczną lub telefonicznie. Osoby, których oferty nie spełnią ustalonych wymagań formalnych, zostaną poinformowane o tym fakcie w tym samym trybie.

4. W toku postępowania konkursowego Komisja wyłoni nie więcej niż pięciu najlepszych kandydatów, spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe, które przedstawi Burmistrzowi Miasta i Gminy. Burmistrz Miasta i Gminy podejmie decyzję o wyborze.

5. Zastrzega się możliwość odwołania lub unieważnienia konkursu bez podania przyczyny.

6. Informacja o wyniku konkursu zostanie zamieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Szczawnica  oraz tablicy  ogłoszeń  znajdującej się w Urzędzie  Miasta i Gminy.

VII. Klauzula informacyjna dla osób przystępujących do naboru na wolne stanowisko urzędnicze d.s środków pomocowych- koordynator merytoryczny

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L.2016.119.1, dalej RODO) informujemy, że:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miasta i Gminy Szczawnica – adres: ul. Szalaya 103, 34-460 Szczawnica, tel. 18 262 22 03. Z Administratorem można kontaktować się poprzez adres e-mail: miasto@szczawnica.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora.

 

2.Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych z którym można się kontaktować poprzez e-mail na adres: iod@szczawnica.pl .

 

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia rekrutacji zgodnie z wymogami przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku - Kodeks pracy, ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych. W pozostałym zakresie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO, to jest zgody osoby, której dane dotyczą.

 

4. Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym organom i podmiotom na podstawie obowiązujących przepisów prawa, a w przypadku zatrudnienia Pani/Pana u Administratora dane w zakresie imienia, nazwiska i miejscowości zamieszkania zostaną upowszechnione w siedzibie Administratora i opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej zgodnie z art. 15 ustawy z dnia 21 listopada o 2008 r. o pracownikach samorządowych.

 

5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu zakończenia procedury rekrutacyjnej, a następnie przez okres wynikający z ustawowo wymaganego okresu utrzymania danych, w innym przypadku nie będą przetwarzane po ustaniu celu przetwarzania. W przypadku zatrudnienia dokumenty aplikacyjne zostaną dołączone do akt osobowych pracownika i będą przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa.

 

6. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia oraz ograniczenia ich przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, żądania przeniesienia swoich danych w przypadkach określonych w przepisach RODO a także wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

 

7. W przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie wyrażenia zgody przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

 

8. Podanie danych osobowych jest warunkiem wzięcia udziału w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie niezbędnych danych jest wymogiem ustawowym. Osoba, której dane dotyczą jest zobowiązana do ich podania. Konsekwencją niepodania danych osobowych jest brak możliwości przeprowadzenia rekrutacji. Inne dane osobowe podane przez Panią/Pana nie na podstawie obowiązującego prawa, są podawane dobrowolnie. 

 

 

Szczawnica, dnia 6 kwietnia 2023r.

 

Kwestionariusz osobowy (.docx)