Świadczenie „Dobry Start
Treść
Uprzejmie informujemy, iż od 1 lipca br., zgodnie z wprowadzonymi zmianami do programu "Dobry start" zmienią się zasady naboru wniosków o przyznanie w/w świadczenia.
Począwszy od najbliższego roku szkolnego 2021/2022, świadczenie „Dobry start” będzie przyznawał i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych- w miejsce gminnych i powiatowych organów właściwych - zapewniając w pełni zautomatyzowany proces obsługi programu "Dobry start". Według nowych zasad, wnioski o świadczenie „Dobry start” będzie można składać do ZUS tylko drogą elektroniczną, a wypłata przyznanego świadczenia będzie odbywać się wyłącznie w formie bezgotówkowej, na wskazane konto bankowe.
Wnioski drogą online będzie można składać, tak jak w latach ubiegłych od 1 lipca do 30 listopada przez:
-Portal informacyjno-usługowy Emp@tia na stronie https://empatia.mpips.gov.pl/ ,
-bankowość elektroniczną,
-portal PUE ZUS,
Złożenie wniosku w lipcu lub sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Gdy wniosek zostanie złożony w kolejnych miesiącach (we wrześniu, październiku lub listopadzie), to wsparcie trafi do rodziny w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku. Świadczenie „Dobry start” nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowanie przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole. Program Dobry Start nie obejmuje również studentów.