Przejdź do stopki

Nabór na wolne stanowisko pracy - Informatyka.

Treść

OA.2110.3.2024.AM                                                            Szczawnica 26 lipca 2024r

 

Burmistrz Miasta i Gminy Szczawnica ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko pracy - Informatyka w Urzędzie Miasta i Gminy Szczawnica ul. Szalaya 103.

 

  1. Osoba ubiegająca się o zatrudnienie musi spełniać następujące wymagania niezbędne do zatrudnienia na stanowisku:

1.Wymagania niezbędne :

  1. Posiadanie obywatelstwa polskiego lub obywatelstwa państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego mają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium RP;

2) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,

3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo karno-skarbowe,

4) nieposzlakowana opinia,

5) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku,

6) a. Wykształcenie średnie informatyczne (technik informatyk) lub pokrewne

b. lub wyższe na kierunku w zakresie: informatyka, teleinformatyka lub pokrewne

W procedurze naboru preferowane będą osoby posiadające staż pracy w administracji na stanowisku informatyka.

 

2. Wymagania dodatkowe:

1)  Znajomość przepisów prawnych z zakresu informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne i innych aktów odnoszących się do funkcjonowania systemów informatycznych w administracji publicznej, m.in. ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikach samorządowych, kodeks postępowania administracyjnego, instrukcja kancelaryjna, ustawa o dostępie do informacji publicznej, ustawy o ochronie danych osobowych, rozporządzenia KRI, ustawa KSC, dyrektywy NIS i NIS2, znajomość zasad zabezpieczeń baz danych i infrastruktury technicznej,

2) znajomość zagadnień z zakresu administracji publicznej (podpis elektroniczny, elektroniczne zarzadzanie dokumentacją, e- PUAP, e-Doręczenia, itd.),

3) posiadanie wiedzy i umiejętności zapewniającej obsługę informatyczną i utrzymanie ciągłości pracy stanowisk pracy wyposażonych w komputery, doświadczenie
i umiejętność administrowania serwerami oraz sieciami opartymi na serwerach,

4) umiejętność analitycznego myślenia, zdolność do pracy pod presją czasu, kreatywność, łatwość nawiązywania kontaktów, umiejętność selekcji informacji, umiejętność pracy w zespole, zdolność szybkiego uczenia się i chęć poznawania nowych technologii IT.

Uwaga: Osoby, które nie spełniają wszystkich wymogów formalnych nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.

W procedurze naboru preferowane będą osoby posiadające:

  1. doświadczenie zawodowe lub staż na stanowisku informatyka,
  2.  doświadczenie zawodowe w jednostce administracji publicznej,
  3. znajomość procedur postępowania administracyjnego,
  4. wysokie umiejętności praktyczne w zakresie administracji sieciami komputerowymi,
  5. praktyczna znajomość VLAN i routingu praktyczna znajomość VPN,
  6. konfiguracja urządzeń typu UTM znajomość zagadnień związanych z bezpieczeństwem zasobów informatycznych,
  7. umiejętności praktyczne w konfigurowaniu stacji roboczych do pracy w sieciach komputerowych oraz ich zabezpieczenia w tym zakresie,
  8. umiejętności praktyczne w instalacji, diagnozowaniu i serwisowaniu stacji roboczych pracujących w systemach operacyjnych z rodziny Windows,
  9. umiejętność w konfiguracji urządzeń mobilnych pracujących pod kontrolą systemu Android,
  10. umiejętność instalacji, konfiguracji, serwisowania i zarządzania środowiskiem domenowym.
  11. znajomość systemów do wirtualizacji VMware, Hyper-V,
  12. znajomość instalacji, pracy, zarządzania, serwisowania i konfiguracji baz danych SQL: MySQL, PostgreSQL, MSSQL, Firebird,
  13. wiedza z zakresu instalowania, konfigurowania, zarządzania, monitorowania i serwisowania serwerów w oparciu o systemy operacyjne: Windows, Linux,
  14. znajomość języków programowania: HTML, XHTML,
  15. znajomość zagadnień związanych z systemami zintegrowanymi,
  16. znajomość zagadnień związanych z elektronicznym obiegiem dokumentów,
  17. znajomość systemów klasy CMS,
  18. znajomość języka angielskiego w stopniu umożliwiającym obsługę oprogramowania i sprzętu anglojęzycznego,
  19. znajomość i doświadczenie w pracy z macierzami dyskowymi,
  20. mile widziane posiadanie certyfikatów i zaświadczeń o odbyciu kursów specjalistycznych obejmujących swym zakresem powyższe zagadnienia.
  1. Do zakresu obowiązków wykonywanych na stanowisku będzie należało:

- Dokumentacja IOD ( Inspektora Ochrony Danych Osobowych) i spoza IOD, dotycząca ogólnie bezpieczeństwa danych w tym danych osobowych.

- Bezpieczeństwo teleinformatyczne i dokumentacja z nim związana.

- Zastępstwo w trakcie nieobecności innego informatyka (zachowanie ciągłości działania urzędu, dostęp do newralgicznych systemów).

- Administrowanie i zarządzanie stronami internetowymi Urzędu (bezpieczeństwo, aktualizacje, WCAG, multimedia).

- Pełnienie funkcji Administratora BIP, wdrażanie i koordynowanie spraw z zakresu BIP.

- Sprawdzanie i analiza logów, nadzór na alertami, alarmami, incydentami, etc., zgłaszanie nieprawidłowości.

- Bezpieczeństwo systemów informatycznych; zarządzanie bezpieczeństwem danych, sprzętu i oprogramowania; zapewnienie bezpieczeństwa elementom systemu informatycznego.

- Osoba kontaktowa wynikająca z Ustawy o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa, oraz pozostałych przepisów prawa.

- Tworzenie kopii zapasowych, backup, archiwizacja oraz testowanie

- Zapewnienie ciągłości działania pracy systemów teleinformatycznych Urzędu

- Zarządzanie uprawnieniami i dostępami do systemów; nadzór nad funkcjonowaniem mechanizmów uwierzytelniania użytkowników w systemie informatycznym oraz kontrolą dostępu do danych.

- Przygotowywanie i aktualizacja dokumentacji informatycznej, bezpieczeństwa, etc.;
-Tworzenie i wdrażanie Polityki Bezpieczeństwa, IZSI, SZBI i powiązanej.

- Nadzór nad legalnością stosowanego oprogramowania i właściwym zabezpieczeniem danych gromadzonych w Urzędzie,

- Planowanie i określanie zakresu komputeryzacji, wybór sprzętu i programów odpowiednich do potrzeb Urzędu.

-  Wykonywanie prac związanych z nadzorem i modyfikacją istniejących oraz doborem nowych programów.

- Zamówienia (m.in. urządzenia, oprogramowanie, serwisy, naprawy)

- Przygotowywanie specyfikacji i dokumentacji do przetargów, zamówień na towary, usługi, etc. teleinformatyczne oraz ocena ofert i uczestniczenie w koordynacji tych zakupów.

- Umowy na systemy, aplikacje, usługi, sprzęt, telefony oraz abonamenty mobilne (komórkowe) i stacjonarne.

- Obsługa techniczna Urzędu w zakresie transmisji danych oraz usług telefonii mobilnej; konfiguracja i serwis urządzeń mobilnych,

- Opracowywanie materiałów informacyjnych i sprawozdawczych, sprawozdania.
- Przygotowywanie odpowiedzi do udzielania Informacji Publicznej z zakresu IT i bezpieczeństwa.

- Opracowywanie i aktualizowanie map procesów ze zbiorami zawierającymi dane osobowe; przygotowywanie informacji i dokumentacji dla Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

- Administracja pocztą elektroniczną.

- Nadzór czynności związanych z sprawdzaniem systemów pod katem obecności wirusów komputerowych.

- Obsługa techniczna (projekcje multimedialne, nagłośnienie) sesji, spotkań organizowanych przez Urząd.

- Obsługa techniczna systemu służącego do transmisji i utrwalania sesji Rady Miejskiej.

- Umieszczanie artykułów i informacji na stronach www z tworzeniem grafik.

- Obróbka filmów z sesji i urzędowych.

- Teksty (audiodeskrypcja) do filmów z sesji rady.

- Wspomaganie pracy innego informatyka

 

  1. Warunki pracy:
  1. Miejsce świadczenia pracy – Urząd Miasta i Gminy Szczawnica;
  2. Zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy na podstawie umowy o pracę;
  3. Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca bezpośredniego oraz telefonicznego kontaktu z osobami fizycznymi, podmiotami zewnętrznymi, instytucjami i jednostkami organizacyjnymi.
  4. Praca związana z wyjazdami poza siedzibę Urzędu,
  5. Urząd Miasta i Gminy zastrzega, celem sprawdzenia kompetencji pracownika możliwość zawarcia umowy na czas określony.

 IV. Wymagane dokumenty:

  1. list motywacyjny,
  2. życiorys - curriculum vitae z dokładnym przebiegiem pracy zawodowej,
  3. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  4. kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
  5. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, kwalifikacje zawodowe i inne umiejętności przydatne na stanowisku pracy oraz ewentualnie referencje (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
  6. oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  7. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
  8. oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia,
  9. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie na potrzeby postępowania konkursowego danych osobowych,
  10.  oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się nie wykonywać zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie
    o stronniczość lub interesowność,
  11.  kserokopie dokumentów poświadczające znajomość języka polskiego – dotyczy obywateli Unii Europejskiej oraz obywateli innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej,

 

Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny i CV winne być opatrzone klauzulą:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w przekazanych przeze mnie dokumentach aplikacyjnych w celu realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z  Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady  (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne  rozporządzenie o ochronie danych)  (Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1).

 

V. Miejsce i termin składania dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 6 sierpnia  2024r.  r. do godz. 1400 w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko Informatyka.”, na dzienniku podawczym w Urzędzie Miasta i Gminy Szczawnica, za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miasta i Gminy Szczawnica ul. Szalaya 103, 34-460 Szczawnica lub na skrytkę ePUAP: /n1oefx6746/SkrytkaESP opatrzonych podpisem elektronicznym (profil zaufany, podpis osobisty, podpis kwalifikowany).

Dokumenty, które wpłyną do tut. Urzędu po upływie wyżej określonego terminu, nie będą rozpatrywane.

Niewybrani kandydaci mogą w terminie 1 miesiąca od dnia zakończenia procedury naboru, odebrać swoje oferty. Dokumentów nieodebranych nie odsyła się, zostaną one zniszczone w sposób uniemożliwiający ich odtworzenie- dotyczy formy papierowej

W przypadku zatrudnienia dokumenty aplikacyjne (po przedłożeniu do wglądu ich oryginałów), zostaną dołączone do akt osobowych pracownika i będą przechowywane zgodnie z przepisami Kodeksu Pracy.

 VI. Informacja nt. zatrudniania osób niepełnosprawnych:

W czerwcu 2024 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta i Gminy w Szczawnica, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6%. Kandydat, który zamierza skorzystać z prawa pierwszeństwa w zatrudnianiu niepełnosprawnych, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.    

VII. Informacje dodatkowe:

1. Do przeprowadzenia postępowania konkursowego Burmistrz Miasta i Gminy Szczawnica  powoła Komisję Konkursową.

2. Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach:

I etap - sprawdzenie ofert pod względem formalnym bez udziału kandydatów,

II etap - rozmowa kwalifikacyjna.

3. O terminie i miejscu przeprowadzenia II etapu kwalifikacji kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni drogą elektroniczną lub telefonicznie. Osoby, których oferty nie spełnią ustalonych wymagań formalnych, zostaną poinformowane o tym fakcie w tym samym trybie.

4. W toku postępowania konkursowego Komisja wyłoni nie więcej niż pięciu najlepszych kandydatów, spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe, które przedstawi Burmistrzowi Miasta i Gminy. Burmistrz Miasta i Gminy podejmie decyzję o wyborze.

5. Zastrzega się możliwość odwołania lub unieważnienia konkursu bez podania przyczyny.

6. Informacja o wyniku konkursu zostanie zamieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Szczawnica  oraz tablicy  ogłoszeń  znajdującej się w Urzędzie  Miasta i Gminy.

VIII. Klauzula informacyjna dla osób przystępujących do naboru na wolne stanowisko Informatyka.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L.2016.119.1, dalej RODO) informujemy, że:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miasta i Gminy Szczawnica – adres: ul. Szalaya 103, 34-460 Szczawnica, tel. 18 262 22 03. Z Administratorem można kontaktować się poprzez adres e-mail: miasto@szczawnica.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora.

 

2.Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych z którym można się kontaktować poprzez e-mail na adres: iod@szczawnica.pl .

 

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia rekrutacji zgodnie z wymogami przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku - Kodeks pracy, ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych. W pozostałym zakresie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO, to jest zgody osoby, której dane dotyczą.

 

4. Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym organom i podmiotom na podstawie obowiązujących przepisów prawa, a w przypadku zatrudnienia Pani/Pana u Administratora dane w zakresie imienia, nazwiska i miejscowości zamieszkania zostaną upowszechnione w siedzibie Administratora i opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej zgodnie z art. 15 ustawy z dnia 21 listopada o 2008 r. o pracownikach samorządowych.

 

5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu zakończenia procedury rekrutacyjnej, a następnie przez okres wynikający z ustawowo wymaganego okresu utrzymania danych, w innym przypadku nie będą przetwarzane po ustaniu celu przetwarzania. W przypadku zatrudnienia dokumenty aplikacyjne zostaną dołączone do akt osobowych pracownika i będą przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa.

 

6. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia oraz ograniczenia ich przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, żądania przeniesienia swoich danych w przypadkach określonych w przepisach RODO a także wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

 

7. W przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie wyrażenia zgody przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

 

8. Podanie danych osobowych jest warunkiem wzięcia udziału w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie niezbędnych danych jest wymogiem ustawowym. Osoba, której dane dotyczą jest zobowiązana do ich podania. Konsekwencją niepodania danych osobowych jest brak możliwości przeprowadzenia rekrutacji. Inne dane osobowe podane przez Panią/Pana nie na podstawie obowiązującego prawa, są podawane dobrowolnie. 

/files/files/kwestionariusz_osobowy_dla_ubiegajacego_sie_o_zatrudnienie%282%29.pdf

/files/files/Kwestionaroisz%20osobowy(5).docx

https://bip.malopolska.pl/umigszczawnica,a,2506690,burmistrz-miasta-i-gminy-szczawnica-oglasza-otwarty-i-konkurencyjny-nabor-na-wolne-stanowisko-pracy-.html