Ogłoszenie naboru na wolne stanowisko pracy
Treść
OA.2110.4.2024.AM Szczawnica 31 października 2024 r.
Burmistrz Miasta i Gminy Szczawnica ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko pracy d.s. nieruchomości komunalnych, gospodarki mieszkaniowej oraz dostępności w Urzędzie Miasta i Gminy Szczawnica ul. Szalaya 103.
I. Osoba ubiegająca się o zatrudnienie musi spełniać następujące wymagania niezbędne do zatrudnienia na stanowisku:
1.Wymagania niezbędne :
1) posiadanie obywatelstwa polskiego lub obywatelstwa państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego mają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium RP;
2) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo karno-skarbowe,
4) nieposzlakowana opinia,
5) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku,
6) wykształcenie wyższe (co najmniej licencjat)
W procedurze naboru preferowane będą osoby posiadające staż pracy, w administracji na stanowisku związanym z gospodarką mieszkaniową
2. Wymagania dodatkowe:
1. Znajomość przepisów:
1) ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego,
2) ustawy o samorządzie gminnym,
3) ustawy o ochronie danych osobowych,
4) ustawy o pracownikach samorządowych,
5) ustawy finansach publicznych
6) ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie kodeksu cywilnego
7) ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
8) ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
2. Umiejętność obsługi komputera, w szczególności znajomość obsługi standardowych aplikacji Windows (Word, Excel),
3. Samodzielność, odporność na stres, kreatywność, dyspozycyjność, komunikatywność, terminowość, cierpliwość,
4. Zdecydowanie i samodzielność w działaniu
5. Zachowanie życzliwości w kontaktach z obywatelami, przełożonymi i współpracownikami,
6. Poczucie odpowiedzialności i gotowość do podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
II. Do zakresu obowiązków wykonywanych na stanowisku będzie należało:
1. Prowadzenie spraw z zakresu Wspólnot Mieszkaniowych w szczególności :
1) reprezentowanie Miasta i Gminy Szczawnica jako właściciela lokali wyodrębnionych na zebraniach wspólnot mieszkaniowych,
2) współpraca z właścicielami lokali wyodrębnionych,
3) współpraca z zarządami wspólnot mieszkaniowych w zakresie:
-informacji i przyjmowania skierowanych do referatu pism oraz przygotowanie odpowiedzi, a w sprawach przekraczających zakres zwykłego zarządu kierowanie spraw celem podjęcia uchwały przez współwłaścicieli we wspólnotach mieszkaniowych,
- wyrażania stanowiska Miasta i Gminy Szczawnica w czynnościach przekraczających zakres zwykłego zarządu w ramach udzielonego pełnomocnictwa przez Burmistrza Miasta i Gminy Szczawnicy
- prawidłowości podejmowania uchwał przez wspólnoty mieszkaniowe,
- konsultacji z przedstawicielami wspólnot mieszkaniowych dotyczących przekazywania zarządu,
- analizowania kosztów zarządu,
- nadzoru nad prawidłowością rozliczeń wspólnot mieszkaniowych,.
2. Prowadzenie spraw z zakresu ochrony zabytków
1) ochrona dóbr kultury znajdujących się na granicach administracyjnych Miasta i Gminy Szczawnica,
2) działanie w porozumieniu z wojewódzkim konserwatorem zabytków w zakresie użytkowania obiektu zabytkowego zgodnie z zasadami opieki nad zabytkami i w sposób odpowiadający jego wartości zabytkowej,
3) wydawanie zarządzeń w celu zabezpieczenia zabytku w nagłych przypadkach i niezwłoczne zawiadomienie o tym właściwego konserwatora zabytków,
4) prowadzenie ewidencji dóbr kultury nie wpisanych do rejestru zabytków a znajdujących się na terenie Miasta i Gminy Szczawnica,
5) składanie wniosków o wpis do rejestru zabytków dóbr kultury oraz kolekcji, przyjmowanie zgłoszeń oraz niezwłoczne zawiadomienie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o ujawnieniu przedmiotu oraz obiektu, który posiada cechy zabytku, o znalezieniu przedmiotu archeologicznego lub odkrycia wykopaliska,
6) współdziałanie z zarządcami dóbr kultury, urządzeń użyteczności publicznej w zakresie zabezpieczenia przed zniszczeniem,
3. Prowadzenie spraw z zakresu komunalnych lokali mieszkalnych:
1) zarządzanie lokalami użytkowymi i mieszkalnymi w tym socjalnymi i zastępczymi, będącymi w zasobach komunalnych
2) realizacja zasad polityki czynszowej,
3) wydawanie przydziałów lokali i zamian lokali, w tym:
- zarządzanie częściami wspólnymi obiektów mienia komunalnego,
- przejmowanie zakładowych lokali mieszkalnych,
- egzekucja w sprawach lokalowych,
- nadzór nad prowadzeniem administracji wspólnot mieszkaniowych,
4) współpraca z MOPS w sprawie przyznawania dodatków mieszkaniowych,
4. Administrowanie budynkami mieszkalnymi będącymi własnością lub w zarządzie Miasta i Gminy Szczawnica, w tym budynkiem użyteczności publicznej w Szczawnicy przy ul. Szalaya 84:
1) rozlicznie płatności za media i innych opłat,
2) planowanie, organizacja i rozliczanie niezbędnych prac remontowych i robót awaryjnych.
3) planowanie, organizacja i rozlicznie prac związanych z bieżącym utrzymaniem.
5. Pełnienie funkcji koordynatora dostępności.
6. Prowadzenie spraw obejmujących cmentarze komunalne, miejsca pamięci narodowej, w tym:
1) nadzór nad utrzymaniem Miejsc Pamięci Narodowej,
2) nadzór nad utrzymaniem cmentarzy komunalnych,
8. sporządzanie okresowych informacji z realizacji planu działań na potrzeby opracowania raportu o stanie Jednostki Samorządu Terytorialnego,
9. wykonywanie innych zadań zleconych przez Burmistrza Miasta i Gminy, Zastępcę Burmistrza lub Sekretarza Miasta i Gminy.
III. Warunki pracy:
1) Miejsce świadczenia pracy – Urząd Miasta i Gminy Szczawnica;
2) Zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy na podstawie umowy o pracę;
3) Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca bezpośredniego oraz telefonicznego kontaktu z osobami fizycznymi, podmiotami zewnętrznymi, instytucjami i jednostkami organizacyjnymi.
4) Praca związana z wyjazdami poza siedzibę Urzędu,
5) Urząd Miasta i Gminy zastrzega, celem sprawdzenia kompetencji pracownika możliwość zawarcia umowy na czas określony.
IV. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny,
2) życiorys - curriculum vitae z dokładnym przebiegiem pracy zawodowej,
3) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
4) kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
5) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, kwalifikacje zawodowe i inne umiejętności przydatne na stanowisku pracy oraz ewentualnie referencje (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
6) oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
7) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
8) oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia,
9) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie na potrzeby postępowania konkursowego danych osobowych,
10) oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się nie wykonywać zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie
o stronniczość lub interesowność,
11) kserokopie dokumentów poświadczające znajomość języka polskiego – dotyczy obywateli Unii Europejskiej oraz obywateli innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej,
Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny i CV winne być opatrzone klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w przekazanych przeze mnie dokumentach aplikacyjnych w celu realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1).
V. Miejsce i termin składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 15 listopada 2024 r. r. do godz. 1400 w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko pracy d.s. nieruchomości komunalnych, gospodarki mieszkaniowej oraz dostępności.”, na dzienniku podawczym w Urzędzie Miasta i Gminy Szczawnica, za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miasta i Gminy Szczawnica ul. Szalaya 103, 34-460 Szczawnica lub na skrytkę ePUAP: /n1oefx6746/SkrytkaESP opatrzonych podpisem elektronicznym (profil zaufany, podpis osobisty, podpis kwalifikowany).
Dokumenty, które wpłyną do tut. Urzędu po upływie wyżej określonego terminu, nie będą rozpatrywane.
Niewybrani kandydaci mogą w terminie 1 miesiąca od dnia zakończenia procedury naboru, odebrać swoje oferty. Dokumentów nieodebranych nie odsyła się, zostaną one zniszczone w sposób uniemożliwiający ich odtworzenie- dotyczy formy papierowej
W przypadku zatrudnienia dokumenty aplikacyjne (po przedłożeniu do wglądu ich oryginałów), zostaną dołączone do akt osobowych pracownika i będą przechowywane zgodnie z przepisami Kodeksu Pracy.
VI. Informacja nt. zatrudniania osób niepełnosprawnych:
W miesiącu wrześniu 2024 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta i Gminy w Szczawnica, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6%. Kandydat, który zamierza skorzystać z prawa pierwszeństwa w zatrudnianiu niepełnosprawnych, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
VII. Informacje dodatkowe:
1. Do przeprowadzenia postępowania konkursowego Burmistrz Miasta i Gminy Szczawnica powoła Komisję Konkursową.
2. Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach:
I etap - sprawdzenie ofert pod względem formalnym bez udziału kandydatów,
II etap - rozmowa kwalifikacyjna.
3. O terminie i miejscu przeprowadzenia II etapu kwalifikacji kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni drogą elektroniczną lub telefonicznie. Osoby, których oferty nie spełnią ustalonych wymagań formalnych, zostaną poinformowane o tym fakcie w tym samym trybie.
4. W toku postępowania konkursowego Komisja wyłoni nie więcej niż pięciu najlepszych kandydatów, spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe, które przedstawi Burmistrzowi Miasta i Gminy. Burmistrz Miasta i Gminy podejmie decyzję o wyborze.
5. Zastrzega się możliwość odwołania lub unieważnienia konkursu bez podania przyczyny.
6. Informacja o wyniku konkursu zostanie zamieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Szczawnica oraz tablicy ogłoszeń znajdującej się w Urzędzie Miasta i Gminy.
VIII. Klauzula informacyjna dla osób przystępujących do naboru na wolne stanowisko pracy d.s. nieruchomości komunalnych, gospodarki mieszkaniowej oraz dostępności.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L.2016.119.1, dalej RODO) informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miasta i Gminy Szczawnica – adres: ul. Szalaya 103, 34-460 Szczawnica, tel. 18 262 22 03. Z Administratorem można kontaktować się poprzez adres e-mail: miasto@szczawnica.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
2.Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych z którym można się kontaktować poprzez e-mail na adres: iod@szczawnica.pl .
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia rekrutacji zgodnie z wymogami przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku - Kodeks pracy, ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych. W pozostałym zakresie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO, to jest zgody osoby, której dane dotyczą.
4. Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym organom i podmiotom na podstawie obowiązujących przepisów prawa, a w przypadku zatrudnienia Pani/Pana u Administratora dane w zakresie imienia, nazwiska i miejscowości zamieszkania zostaną upowszechnione w siedzibie Administratora i opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej zgodnie z art. 15 ustawy z dnia 21 listopada o 2008 r. o pracownikach samorządowych.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu zakończenia procedury rekrutacyjnej, a następnie przez okres wynikający z ustawowo wymaganego okresu utrzymania danych, w innym przypadku nie będą przetwarzane po ustaniu celu przetwarzania. W przypadku zatrudnienia dokumenty aplikacyjne zostaną dołączone do akt osobowych pracownika i będą przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa.
6. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia oraz ograniczenia ich przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, żądania przeniesienia swoich danych w przypadkach określonych w przepisach RODO a także wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7. W przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie wyrażenia zgody przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
8. Podanie danych osobowych jest warunkiem wzięcia udziału w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie niezbędnych danych jest wymogiem ustawowym. Osoba, której dane dotyczą jest zobowiązana do ich podania. Konsekwencją niepodania danych osobowych jest brak możliwości przeprowadzenia rekrutacji. Inne dane osobowe podane przez Panią/Pana nie na podstawie obowiązującego prawa, są podawane dobrowolnie.
Załączniki:
kwestionariusz_osobowy_dla_ubiegajacego_sie_o_zatrudnienie.pdf
kwestionariusz_osobowy_dla_ubiegajacego_sie_o_zatrudnienie.docx