Nabór na wolne stanowisko pracy ds. księgowości i obsługi jednostek organizacyjnych w Urzędzie Miasta i Gminy Szczawnica
Treść
OA.2110.5.2024.AM Szczawnica, dnia 29 listopada 2024 r.
Burmistrz Miasta i Gminy Szczawnica ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko pracy ds. księgowości i obsługi jednostek organizacyjnych w Urzędzie Miasta i Gminy Szczawnica ul. Szalaya 103, 34-460 Szczawnica.
I. Osoba ubiegająca się o zatrudnienie musi spełniać następujące wymagania niezbędne do zatrudnienia na stanowisku:
1. Wymagania niezbędne :
1) posiadanie obywatelstwa polskiego lub obywatelstwa państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego mają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium RP;
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego (za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów) lub za przestępstwo skarbowe,
4) posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków,
5) nieposzlakowana opinia,
6) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku,
7) spełnienie jednego z poniższych warunków:
a) ukończenie ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych wyższych studiów zawodowych, uzupełniających ekonomicznych studiów magisterskich lub ekonomicznych studiów podyplomowych i posiadanie praktyki w księgowości,
b) ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości,
c) wpisanie do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
d) posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
2. Wymagania dodatkowe:
1. Znajomość następujących przepisów: ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, ustawy o podatku od towarów i usług.
2. Znajomość zagadnień z zakresu prowadzenia gospodarki finansowej instytucji kultury, rachunkowości budżetowej, sprawozdawczości, prawa pracy, przepisów podatkowych, płacowych oraz przepisów z zakresu ubezpieczeń społecznych a także doświadczenie w pozyskiwaniu środków zewnętrznych.
3. Umiejętność obsługi komputera, w tym specjalistycznych programów księgowo-kasowych, platform usług elektronicznych, bankowości internetowej, pakietu biurowego MS OFFICE itp.
4. Umiejętności pracy w zespole, odpowiedzialność i rzetelność w wykonywaniu obowiązków.
5. Zdecydowanie i samodzielność w działaniu.
6. Dobra organizacja czasu pracy i komunikatywność.
7. Gotowość do podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
II. Do zakresu obowiązków wykonywanych na stanowisku będzie należało:
1. Prowadzenie całości spraw instytucji kultury w ramach wspólnej obsługi jednostki wykonywanej przez Urząd Miasta i Gminy Szczawnica, zgodnie z zawartym porozumieniem w zakresie obsługi finansowo – księgowej obejmującym w szczególności:
a) prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
b) prowadzenie obsługi rachunków bankowych;
c) przeprowadzanie i rozliczanie inwentaryzacji;
d) sporządzanie koniecznych zestawień i analiz i sprawozdań;
e) prowadzenie windykacji należności z wyłączeniem egzekucji komorniczo-skarbowej;
f) dokonywanie weryfikacji i rozliczania delegacji pracowników.
2. Prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem podatku VAT jednostki obsługiwanej.
3. Weryfikacja wpływów, zaległości i nadpłat oraz podejmowanie działań mających na celu zapobieganie powstawaniu zaległości poprzez podejmowanie czynności egzekucyjnych w tym: wystawienie upomnień, wezwań do zapłaty, not odsetkowych itp.
4. Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi z rachunku instytucji kultury na podstawie zatwierdzonych do wypłaty przez kierownika jednostki obsługiwanej (lub inną upoważnioną osobę) dowodów księgowych.
5. Sporządzanie planu finansowego i sprawozdań z jego wykonania oraz bieżące dokonywanie korekt planu finansowego w uzgodnieniu z kierownikiem jednostki obsługiwanej.
6. Sporządzanie niezbędnych dla bieżącego zarządzania przez dyrektora instytucji kultury sprawozdań o realizacji planu finansowego.
7. Sporządzanie sprawozdań z wykorzystanej dotacji przyznanej przez organizatora.
8. Sporządzanie sprawozdań finansowych, prowadzenie sprawozdawczości budżetowej i podatkowej jednostki obsługiwanej (PIT, CIT).
9. Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym instytucji kultury.
10. Dokonywanie kontroli kompletności, rzetelności oraz zgodności z obowiązującym prawem i regulacjami wewnętrznymi wpływających dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
11. Prowadzenie ewidencji środków trwałych i innych składników majątkowych nabywanych przez jednostkę obsługiwaną.
12. Przeprowadzanie i rozliczenie inwentaryzacji jednostki obsługiwanej – zgodnie z instrukcją inwentaryzacyjną.
13. Opracowywanie projektów dokumentacji wewnętrznej regulujących organizację rachunkowości w instytucjach kultury.
14. Sporządzanie wymaganych przepisami prawa sprawozdań do GUS, US, ZUS oraz innych instytucji w ramach zakresu czynności.
15. Prowadzenie korespondencji wynikającej z zakresu obowiązków oraz archiwizacja dokumentów prowadzonych spraw.
16. Bieżąca obsługa realizowanych przez instytucje kultury projektów z dofinansowaniem środków zewnętrznych, prowadzenia pełnej dokumentacji dotyczącej pozyskiwania funduszy od chwili przygotowania wniosku do jego rozliczenia, w tym przygotowywanie sprawozdań, wniosków o płatność, harmonogramów płatności, monitorowanie budżetu projektu, monitorowanie trwałości realizowanych projektów, współpraca z partnerami projektów itp.
17. Wspieranie organizacji pozarządowych oraz stowarzyszeń w zakresie realizowanych przez nich projektów z finansowaniem zewnętrznym, w szczególności poprzez udzielanie pomocy w przedmiocie przygotowywania, kompletowania, składania dokumentacji i wniosków aplikacyjnych oraz pomocy przy rozliczaniu realizowanych projektów - ścisła współpraca w tym zakresie ze stanowiskiem odpowiedzialnym za te zagadnienia w Urzędzie Miasta i Gminy Szczawnica.
18. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Burmistrza, Zastępcę Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika oraz bezpośredniego przełożonego.
III. Warunki pracy:
1) Miejsce świadczenia pracy – Urząd Miasta i Gminy Szczawnica;
2) Zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy na podstawie umowy o pracę;
3) Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca bezpośredniego oraz telefonicznego kontaktu z osobami fizycznymi, podmiotami zewnętrznymi, instytucjami i jednostkami organizacyjnymi.
4) Praca związana z wyjazdami poza siedzibę Urzędu,
5) Urząd Miasta i Gminy zastrzega, celem sprawdzenia kompetencji pracownika możliwość zawarcia umowy na czas określony.
IV. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny,
2) życiorys - curriculum vitae z dokładnym przebiegiem pracy zawodowej,
3) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
4) kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
5) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, kwalifikacje zawodowe i inne umiejętności przydatne na stanowisku pracy oraz ewentualnie referencje (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
6) oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
7) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
8) oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia,
9) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie na potrzeby postępowania konkursowego danych osobowych,
10) oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się nie wykonywać zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność,
11) kserokopie dokumentów poświadczające znajomość języka polskiego – dotyczy obywateli Unii Europejskiej oraz obywateli innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny i CV winne być opatrzone klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w przekazanych przeze mnie dokumentach aplikacyjnych w celu realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1).
V. Miejsce i termin składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 13 grudnia 2024 r. r. do godz. 14:00 w zamkniętej kopercie z dopiskiem:
„Nabór na wolne stanowisko pracy ds. księgowości i obsługi jednostek organizacyjnych.”, na dziennik podawczy w Urzędzie Miasta i Gminy Szczawnica lub za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miasta i Gminy Szczawnica ul. Szalaya 103, 34-460 Szczawnica lub na skrytkę ePUAP: /n1oefx6746/SkrytkaESP opatrzone podpisem elektronicznym (profil zaufany, podpis osobisty, podpis kwalifikowany).
Dokumenty, które wpłyną do tut. Urzędu po upływie wyżej określonego terminu, nie będą rozpatrywane.
Niewybrani kandydaci mogą w terminie 1 miesiąca od dnia zakończenia procedury naboru, odebrać swoje oferty. Dokumentów nieodebranych nie odsyła się, zostaną one zniszczone w sposób uniemożliwiający ich odtworzenie (dotyczy formy papierowej).
W przypadku zatrudnienia dokumenty aplikacyjne (po przedłożeniu do wglądu ich oryginałów), zostaną dołączone do akt osobowych pracownika i będą przechowywane zgodnie z przepisami Kodeksu Pracy.
VI. Informacja nt. zatrudniania osób niepełnosprawnych:
W miesiącu październiku 2024 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta i Gminy w Szczawnica, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6%. Kandydat, który zamierza skorzystać z prawa pierwszeństwa w zatrudnianiu niepełnosprawnych, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
VII. Informacje dodatkowe:
1. Do przeprowadzenia postępowania konkursowego Burmistrz Miasta i Gminy Szczawnica powoła Komisję Konkursową.
2. Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach:
I etap - sprawdzenie ofert pod względem formalnym bez udziału kandydatów,
II etap - rozmowa kwalifikacyjna.
3. O terminie i miejscu przeprowadzenia II etapu kwalifikacji kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni drogą elektroniczną lub telefonicznie. Osoby, których oferty nie spełnią ustalonych wymagań formalnych, zostaną poinformowane o tym fakcie w tym samym trybie.
4. W toku postępowania konkursowego Komisja wyłoni nie więcej niż pięciu najlepszych kandydatów, spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe, które przedstawi Burmistrzowi Miasta i Gminy. Burmistrz Miasta i Gminy podejmie decyzję o wyborze.
5. Zastrzega się możliwość odwołania lub unieważnienia konkursu bez podania przyczyny.
6. Informacja o wyniku konkursu zostanie zamieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Szczawnica oraz tablicy ogłoszeń znajdującej się w Urzędzie Miasta i Gminy.
VIII. Klauzula informacyjna dla osób przystępujących do naboru na wolne stanowisko pracy ds. księgowości i obsługi jednostek organizacyjnych.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L.2016.119.1, dalej RODO) informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miasta i Gminy Szczawnica – adres: ul. Szalaya 103, 34-460 Szczawnica, tel. 18 262 22 03. Z Administratorem można kontaktować się poprzez adres e-mail: miasto@szczawnica.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
2.Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych z którym można się kontaktować poprzez e-mail na adres: iod@szczawnica.pl.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia rekrutacji zgodnie z wymogami przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku - Kodeks pracy, ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych. W pozostałym zakresie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO, to jest zgody osoby, której dane dotyczą.
4. Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym organom i podmiotom na podstawie obowiązujących przepisów prawa, a w przypadku zatrudnienia Pani/Pana u Administratora dane w zakresie imienia, nazwiska i miejscowości zamieszkania zostaną upowszechnione w siedzibie Administratora i opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej zgodnie z art. 15 ustawy z dnia 21 listopada o 2008 r. o pracownikach samorządowych.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu zakończenia procedury rekrutacyjnej, a następnie przez okres wynikający z ustawowo wymaganego okresu utrzymania danych, w innym przypadku nie będą przetwarzane po ustaniu celu przetwarzania. W przypadku zatrudnienia dokumenty aplikacyjne zostaną dołączone do akt osobowych pracownika i będą przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa.
6. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia oraz ograniczenia ich przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, żądania przeniesienia swoich danych w przypadkach określonych w przepisach RODO a także wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7. W przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie wyrażenia zgody przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
8. Podanie danych osobowych jest warunkiem wzięcia udziału w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie niezbędnych danych jest wymogiem ustawowym. Osoba, której dane dotyczą jest zobowiązana do ich podania. Konsekwencją niepodania danych osobowych jest brak możliwości przeprowadzenia rekrutacji. Inne dane osobowe podane przez Panią/Pana nie na podstawie obowiązującego prawa, są podawane dobrowolnie.
Załączniki:
kwestionariusz_osobowy_dla_ubiegajacego_sie_o_zatrudnienie.pdf
Kwestionariusz osobowy.docx
Ogłoszenie.docx